§1
Informacje i postanowienia wstępne
1.Witryna internetowa dostępna pod adresem internetowym https://sankt-urban.pl prowadzona jest przez Georga Smudę w ramach prowadzonej przez niego działalności gospodarczej Georg Smuda Smuda Consulting z siedzibą w Opolu, przy ulicy Reymonta 5 (NIP 9910045412, REGON 160072455).
2.Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców korzystających z Witryny i określa zasady korzystania z Witryny, jak również stanowi jednocześnie regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną.
3.Usługodawca jest administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją postanowień Regulaminu. Cele, zasady i sposób przetwarzania danych osobowych, jak również prawa przysługujące osobie, których dane dotyczą zawarte są w Polityce prywatności, znajdującej się w Witrynie pod linkiem: https://sankt-urban.pl/polityka-prywatnosci/
§2
Definicje
1.Dzień roboczy – dzień od poniedziałku do piątku, za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
2.Formularz rejestracji – formularz dostępny w Witrynie, umożliwiający utworzenie Konta.
3.Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Witrynie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Klient – każda osoba nabywająca Produkt lub Produkty.
- Konto – konto Użytkownika w Witrynie, w nim gromadzone są dane podane przez Użytkownika oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
- Koszyk – element oprogramowania Witryny, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości Produktów.
- Produkt – rzecz ruchoma, o której informacja znajduje się w Witrynie, sprzedawana i dostępna w sprzedaży w Sklepie.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta z Witryny.
- Regulamin – niniejszy regulamin Witryny.
- Sklep – punkt sprzedaży detalicznej, znajdujący się w Dobrzeniu Małym (46-081) przy ul. Opolskiej 133.
- Sprzedawca lub Usługodawca – Georg Smuda prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Georg Smuda Smuda Consulting z siedzibą w Opolu przy ulicy Reymonta 5 (NIP 9910045412, REGON 160072455).
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu lub Produktów zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą.
- Urządzenie końcowe – oznacza urządzenie elektroniczne, za pośrednictwem którego Użytkownik uzyskuje dostęp do Witryny.
- Ustawa – ustawa z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 344).
- Użytkownik – oznacza osobę (podmiot) korzystającą (korzystający) z Witryny.
- Witryna – Witryna internetowa dostępna pod adresem internetowym https://sankt-urban.pl
- Zamówienie – oświadczenie woli składane przez Użytkownika za pomocą Formularza zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży ze Sprzedawcą.
§3
Kontakt ze Sprzedawcą
- Adres Sprzedawcy: ul. Opolska 133, 46-081 Dobrzeń Mały.
- Adres e-mail Sprzedawcy: kontakt@sankt-urban.pl.
- Numer telefonu Sprzedawcy: +48 77 8873333
- Numer rachunku bankowego Sprzedawcy 82 1140 2004 0000 3102 8391 1824.
- Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
- Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach 9.00 – 15.00.
§4
Informacje ogólne
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania przez Użytkowników z Witryny, w tym zasady i warunki świadczenia przez Sprzedawcę usług drogą elektroniczną.
- Użytkownicy mogą uzyskać dostęp do Regulaminu w każdym czasie poprzez zakładkę „Regulamin” znajdujący się na głównej stronie internetowej Witryny (Regulamin dostępny jest pod linkiem https://sankt-urban.pl/regulamin-sklepu-internetowego/). Użytkownicy mogą pobrać Regulamin z Witryny oraz sporządzić wydruk.
- Przed przystąpieniem do korzystania z Witryny Użytkownik powinien zapoznać się z Regulaminem. Warunkiem korzystania z Witryny jest zapoznanie się z Regulaminem i zaakceptowanie jego treści.
- Korzystać z Witryny oraz usług, które są oferowane przez Sprzedawcę za pośrednictwem Witryny, mogą osoby fizyczne, które ukończyły 18 lat i mają pełną zdolność do czynności prawnych, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne niebędące osobami prawnymi, którym ustawa przyznaje zdolność prawną.
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Witryny spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Witryny internetowego z infrastrukturą techniczną Użytkownika.
- Przeglądanie Produktów, o których informacje dostępne są w Witrynie, dostępne jest wyłącznie dla osób, które ukończyły 18 lat.
- Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 7 Regulaminu, albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
- Prezentowanie w Witrynie Produktów nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
- Sprzedawca posiada zezwolenie na sprzedaż w Sklepie napojów alkoholowych powyżej 4,5% do 18% zawartości alkoholu (z wyjątkiem piwa) przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży. Zezwolenie zostało wydane na okres od 04.10.2021 roku do 31.01.2031 roku przez Wójta Gminy Dobrzeń Wielki.
§5
Wymagania techniczne
Do korzystania z Witryny, w tym przeglądania informacji o Produktach oraz składania Zamówień na Produkty, niezbędne są:
- urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i dowolną przeglądarką internetową,
- włączona obsługa plików cookies i technologii javascript,
- aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail) – dla Użytkowników dokonujących rejestracji Konta w Witrynie lub dokonujących Zamówienia.
§6
Rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną
- Za pośrednictwem Witryny drogą elektroniczną świadczone są następujące usługi: Formularz zamówienia, Konto oraz kontakt.
- Usługa Formularz zamówienia umożliwia dokonanie Zamówienia, według aktualnie obowiązującego w Witrynie cennika Produktów.
- Skorzystanie z Formularza zamówienia wymaga uprzedniego zapoznania i zaakceptowania postanowień Polityki prywatności oraz niniejszego Regulaminu.
- Za pośrednictwem Formularza zamówienia Użytkownik może wyrazić zgodę na przesłanie informacji handlowej.
- Usługa Formularz zamówienia:
a) świadczona jest nieodpłatnie,
b) ma charakter jednorazowy,
c) rozpoczyna się w momencie dodania Produktu do Koszyka,
d) ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia przez Użytkownika. - Usługa Konto umożliwia dokonanie przez Użytkownika rejestracji w Witrynie.
- Skorzystanie z usługi Konto wymaga uprzedniego zapoznania i zaakceptowania postanowień Polityki prywatności oraz niniejszego Regulaminu.
- Umowa o świadczenie usługi Konto drogą elektroniczną zostaje zawarta w momencie kliknięcia przez Użytkownika przycisku „Rejestracja” – po podaniu danych i złożeniu oświadczenia o zapoznaniu się i wyrażeniu zgody na postanowienia Regulaminu oraz Polityki prywatności. Umowa o świadczeniu usługi drogą elektroniczną zostanie rozwiązana w chwili usunięcia Konta w Witrynie.
- Skorzystanie z usługi kontaktu wymaga uprzedniego zapoznania i zaakceptowania postanowień Polityki prywatności oraz niniejszego Regulaminu.
- Usługa kontaktu („Wyślij wiadomość”, tj. przycisk „Wyślij” w zakładce „Kontakt”) świadczona jest nieodpłatnie i ma charakter jednorazowy. Umowa o świadczenie usługi „kontakt” drogą elektroniczną zostaje zawarta w momencie kliknięcia przez Użytkownika przycisku „Wyślij” – po podaniu danych i złożeniu oświadczenia o zapoznaniu się i wyrażeniu zgody na postanowienia Regulaminu oraz Polityki prywatności. Umowa o świadczeniu usługi drogą elektroniczną zostanie rozwiązana w chwili zakończenia kontaktu. W przypadku wyrażenia zgody na przesłanie Użytkownikowi informacji handlowej – umowa o świadczeniu usług drogą elektroniczną zostaje rozwiązana z chwilą cofnięcia przez Użytkownika zgody na przesyłanie informacji handlowej, zakomunikowanego Sprzedawcy przez Użytkownika za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres e-mail Sprzedawcy podany w § 3 ust. 2 Regulaminu.
- Usługodawcą w rozumieniu Ustawy jest Sprzedawca.
- Usługobiorcą w rozumieniu Ustawy jest każdy Użytkownik, który korzysta z usługi świadczonej przez Sprzedawcę drogą elektroniczną.
- Informacja handlowa oraz inne informacje przesyłane w celach marketingowych będą przedstawiane Użytkownikowi w formie elektronicznej po wyrażeniu przez Niego zgody na przesyłanie mu takich informacji.
- Sprzedawca nie świadczy usługi umożliwiającej Użytkownikom przekazywania własnych treści (w tym opinii o Produktach, Sprzedawcy lub Sklepie) celem ich publikacji w Witrynie i przechowywania w Witrynie na żądanie Użytkownika.
§7
Zakładanie Konta w Witrynie
- Zakładanie konta w Witrynie nie jest obowiązkowe, możliwe jest złożenie Zamówienia bez rejestracji z podaniem wyłącznie danych niezbędnych do realizacji Zamówienia.
- Aby założyć Konto w Witrynie, należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych:
- Imię i nazwisko,
- Adres email,
- Adres przekazania Produktu przez kuriera (miejscowość, ulica, kod pocztowy) – wyłącznie, jeżeli Klient upoważnił kuriera do odbioru Produktów ze Sklepu zgodnie z Zamówieniem (§ 9 ust. 2 lit. b Regulaminu),
- Telefon na potrzeby podmiotu świadczącego usługi – wyłącznie jeżeli Klient wyłącznie, jeżeli Klient upoważnił kuriera do odbioru Produktów ze Sklepu zgodnie z Zamówieniem (§ 9 ust. 2 lit. b Regulaminu).
- Założenie Konta w Witrynie jest darmowe.
- Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
- Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 3 Regulaminu.
§8
Zasady składania i realizacji Zamówienia. Odbiór Produktów
- Aby skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia za pośrednictwem Witryny należy:
a) zalogować się do Konta (opcjonalnie);
b) wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Dodaj do koszyka” (lub równoznaczny);
c) zalogować się do Konta (opcjonalnie) lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji;
d) jeżeli wybrano możliwość złożenia Zamówienia bez rejestracji – wypełnić Formularz zamówienia;
e) kliknąć przycisk „Zamawiam i płacę” (co jest równoznaczne z potwierdzeniem Zamówienia oraz zobowiązaniem do dokonania zapłaty ceny ujętej w Zamówieniu);
f) wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności. - Wszystkie Umowy Sprzedaży zawierane na podstawie Zamówień składanych za pośrednictwem Witryny lub telefonicznie pod numerem telefonu podanym w § 3 ust. 3 Regulaminy są zawierane i realizowane w Sklepie.
- Potwierdzenie Zamówienia przez Klienta jest równoznaczne ze złożeniem oświadczenia, że Klient bierze na siebie odpowiedzialność za odbiór zamówionego Produktu przez osobę, która ukończyła 18 lat. Potwierdzenie Zamówienia jest jednocześnie tożsame z oświadczeniem Klienta, że nie jest osobą, której zgodnie z art. 15 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, zabrania się sprzedaży napojów alkoholowych oraz, że nie dokonuje zakupu alkoholu celem dalszej odsprzedaży.
- Potwierdzenie Zamówienia przez Klienta nie jest równoznaczne z zawarciem Umowy Sprzedaży.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca potwierdza przyjęcie Zamówienia do realizacji w terminie dwóch Dni roboczych od dnia jego złożenia przez Klienta. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcia do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji.
- Jeżeli Sprzedawca nie potwierdzi przyjęcia Zamówienia do realizacji w terminie dwóch Dni roboczych od dnia jego złożenia przez Klienta, Zamówienie uważane jest za niebyłe. Na wypadek otrzymania przez Sprzedawcę od Klienta zapłaty za złożone przez niego Zamówienie, pomimo jego niepotwierdzenia przez Sprzedawcę, Sprzedawca zwraca Klientowi tę uiszczoną płatność w takiej samej formie, w jakiej doszło do zapłaty ceny zgodnej ze złożonym Zamówieniem, w terminie 7 Dni roboczych od dnia upływu terminu na potwierdzenie Zamówienia.
- Sprzedawca nie potwierdzi przyjęcia Zamówienia do realizacji w szczególności, gdy:
a) Produkt nie jest dostępny w Sklepie Sprzedawcy lub nie jest dostępny w ilości wskazanej w złożonym przez Klienta Zamówieniu,
b) Klient nie podał danych umożliwiających realizację Zamówienia zgodnie z jego treścią lub postanowieniami Regulaminu,
c) podane przez Klienta dane budzą uzasadnione wątpliwości co do ich prawdziwości. - Na wypadek posiadania Sprzedawcę jakichkolwiek wątpliwości co do złożonego przez Klienta Zamówienia, może on – w szczególności w terminie przewidzianym dla potwierdzenia przyjęcia Zamówienia – skontaktować się z Klientem w drodze mailowej bądź telefonicznej (a to na podane przez Klienta dane kontaktowe) celem wyjaśnienia tych wątpliwości. Sprzedawca może również skontaktować się z Klientem celem weryfikacji podanych przez niego danych, w tym w szczególności co do wieku Klienta.
- Termin realizacji Zamówienia wynosi 2 dni robocze od dnia:
a) potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji – na wypadek wyboru przez Klienta opcji płatności wymienionych w § 10 ust. 1 lit. a) lub b) Regulaminu;
b) zaksięgowania na rachunku bankowym Sprzedawcy pełnej kwoty wymaganej do zapłaty za złożone Zamówienie – na wypadek wyboru przez Klienta opcji płatności wymienionej w § 10 ust. 1 lit. c) Regulaminu;
c) dokonania przez Klienta płatności zgodnie z jedną z opcji wymienionych w § 10 ust. 1 lit. d) lub e) Regulaminu. - Sprzedawca zawiadamia Klienta w drodze wiadomości e-mail o gotowości Produktu do odbioru w Sklepie.
- Miejscem realizacji Zamówienia i zawarcia Umowy Sprzedaży jest Sklep. Produkt może zostać odebrany wyłącznie w Sklepie. Produkt wydawany jest wyłącznie do rąk własnych Klienta, który ukończył 18 lat, z zastrzeżeniem postanowień Regulaminu dotyczących upoważnienia przez Klienta firmy kurierskiej do odbioru w jego imieniu Produktu. Sprzedawca uprawniony jest do żądania okazania dokumentu stwierdzającego wiek Klienta. Na wypadek, gdy Klient upoważni kuriera do odbioru w jego imieniu Produktu, kurier ten, po odbiorze Produktu w Sklepie, może go przekazać wyłącznie do rąk Klienta, po uprzednim upewnieniu się, że osoba, której wydaje Produkt, jest Klientem i jednocześnie ukończyła 18 lat. Klient zobowiązuje się do okazania kurierowi dowodu stwierdzającego wiek Klienta.
- Przeniesienie na Klienta prawa własności Produktu realizuje się z chwilą wydania tego Produktu w Sklepie Klientowi albo kurierowi upoważnionemu do odbioru Produktu przez Klienta, przy czym na wypadek, gdy Produkt odbiera upoważniony przez Klienta kurier i
a) kurier ten z uwagi na:
– nieobecność Klienta w ustalonej dacie przekazania Produkt lub
– niemożność zweryfikowania danych Klienta, lub
– zachowanie Klienta wskazujące, że znajduje się on w stanie nietrzeźwości,
nie przekaże Klientowi Produktu – Produkt ten jest przez kuriera dostarczany z powrotem do Sklepu, gdzie przez okres 7 Dni Roboczych oczekuje na odbiór przez Klienta. Na wypadek nieodebrania przez Klienta Produktu ze Sklepu w terminie wskazanym w zdaniu poprzedzającym, Sprzedający jest uprawniony do odstąpienia od Umowy Sprzedaży, zaś na wypadek takiego odstąpienia Sprzedający zwraca na rzecz Klienta uregulowaną przez niego cenę za Produkt, który nie został przez niego odebrany;
b) kurier ten z uwagi na ustalenie, że Klient nie ukończył 18 lat, nie przekaże Klientowi Produktu – Produkt ten jest przez kuriera dostarczany z powrotem do Sklepu, zaś działanie Sprzedawcy i składane przez niego oświadczenia uważane są jako dokonane (złożone) pod wpływem błędu wywołanego przez Klienta. W takiej sytuacji Sprzedawca uchyla się od skutków prawnych podejmowanych przez niego działań i składanych oświadczeń z powołaniem się na błąd wywołany przez Klienta oraz zwraca na rzecz Klienta uregulowaną przez niego cenę za Produkt, który nie może być przedmiotem Umowy Sprzedaży pomiędzy Klientem a Sprzedawcą.
§9
Odbiór Produktów
- Odbiór Produktów odbywa się wyłącznie w Sklepie, tj. pod adresem: Opolska 133, 46-081 Dobrzeń Mały.
- Klient może:
a) dokonać odbioru osobiście albo
b) upoważnić kuriera, który w imieniu Klienta odbierze Produkty ze Sklepu zgodnie z Zamówieniem. - W sytuacji, o której mowa w pkt 2 lit. b) powyżej, Klient dokonuje wyboru podmiotu świadczącego usługi kurierskie oraz składa oświadczenie za pośrednictwem formularza Zamówienia, że upoważnia ten podmiot oraz działających z ramienia tego podmiotu kurierów do odbioru w imieniu Klienta Produktu (Produktów) będącego (będących) przedmiotem Zamówienia.
- Opłata za dostawę Produktu (Produktów) objętego (objętych) Zamówieniem ponoszona jest przez Klienta zgodnie z informacją podaną w Witrynie widniejącą przy danym podmiocie świadczącym usługi kurierskie. Opłata ta ponoszona jest przez Klienta wraz z ceną za Produkt (Produkty) objęty (objęte) Zamówieniem.
- Odbiór Produktu następuje za pisemnym potwierdzeniem przez Klienta, a w sytuacji, o której mowa w ust. 2 lit. b) powyżej – przez kuriera działającego z upoważnienia Klienta. Na wypadek odbioru Produktu przez kuriera działającego z upoważnienia Klienta, kurier ten przekazując Produkt Klientowi pobiera od Klienta pisemne potwierdzenia otrzymania Produktu.
- Odbiór Produktu może być dokonany wyłącznie dla Klienta, który spełnia łącznie następujące warunki:
a) jest osobą, która skończyła 18 lat,
b) jest osobą, której zachowanie wskazuje, że nie znajduje się w stanie nietrzeźwości.
§10
Płatności
- Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
a) Płatność w Sklepie stacjonarnie – gotówką, BLIKIEM, zbliżeniowo (NFC) lub kartą płatniczą – przy odbiorze Produktu,
b) Płatność za pobraniem,
c) Płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy – na rachunek bankowy,
d) Płatności elektroniczne,
e) Płatność kartą płatniczą (o ile nie jest jednocześnie opcją wskazaną pod lit. a powyżej). - Szczegółowe informacje na temat akceptowanych metod płatności znajdują się w Witrynie.
- W przypadku wyboru przez Klienta opcji płatności jak w ust. 1 lit. a) powyżej, jest on zobowiązany do dokonania płatności zgodnie z Zamówieniem przy odbiorze Produktu w Sklepie.
- W przypadku wyboru przez Klienta opcji płatności jak w ust. 1 lit. b) powyżej, jest on zobowiązany do dokonania płatności zgodnie z Zamówieniem do rąk kuriera z ramienia wybranego przez Klienta przy składaniu Zamówienia podmiotu świadczącego usługi kurierskiej, przy przekazywaniu Produktu Klientowi przez tego kuriera.
- W przypadku wyboru przez Klienta jednej z opcji wymienionych w ust. 1 lit. c), d) lub e) Płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, jeżeli Klient nie dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia potwierdzenia przez Sprzedawcę przyjęcia Zamówienia do realizacji, Zamówienie zostanie anulowane.
- Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
- Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz w przypadkach wskazanych w § 9 ust. 2 Regulaminu opłaty, o których mowa w § 9 ust. 4 Regulaminu. O ostatecznej kwocie do zapłaty Klient jest informowany na stronach Witryny w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.
- Zgodnie z art. 15 ust. 1 pkt 3) ustawy z dnia 26.10.1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi zabroniona jest sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych na kredyt lub pod zastaw. Sprzedawca nie umożliwia sprzedaży ani podawania napojów alkoholowych wbrew zakazowi, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym.
§11
Prawo odstąpienia od umowy
- Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny i bez ponoszenia kosztów, za wyjątkiem następujących kosztów:
a) bezpośrednich kosztów zwrotu Produktu,
b) dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia udostępniony przez Sprzedawcę w Witrynie (a o czym mowa w ust. 8 poniżej. - Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od objęcia Produktu przez Konsumenta w posiadanie.
- W przypadku Umowy Sprzedaży, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 1 biegnie od dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części.
- Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
- Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty, bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy lub przez złożenie oświadczenia na stronie internetowej Sprzedawcy – dane kontaktowe Sprzedawcy zostały określone w § 3. Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
- W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży, przy wykorzystaniu funkcjonalności formularza Zamówienia, o którym mowa w tym Regulaminie, Umowę Sprzedaży uważa się za niezawartą.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Produktu, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia udostępniony przez Sprzedawcę w Witrynie.
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże dla niego z żadnymi kosztami.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Konsument powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeśli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, także koszty zwrotu Produktu, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą.
- Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
- W przypadku gdy ze względu na charakter Produktu nie może on zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą, informacja o tym, a także o kosztach zwrotu Produktu, będzie się znajdować w opisie Produktu w Sklepie.
- Prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:
a) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
b) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
c) w które przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
d) o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przez rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy, i przyjął to do wiadomości,
e) w którym cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którym Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy,
f) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
g) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu Umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli,
h) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
i) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę,
j) o dostarczenie treści cyfrowych, niedostarczanych na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia przez Sprzedawcę rozpoczęło się za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży, i przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał Konsumentowi potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży.
§12
Reklamacja
- Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty.
- Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy.
- Reklamacja powinna zawierać co najmniej imię, nazwisko (firmę) i adres e-mail oraz opis reklamacji. Jeżeli reklamacja jest składana pisemnie – za pośrednictwem przesyłki pocztowej lub bezpośrednio w siedzibie lub miejscu prowadzenia działalności gospodarczej przez Sprzedawcę – winna zawierać (zamiast adresu e-mail) adres do korespondencji.
- Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od jej otrzymania.
- Odpowiedź na reklamację jest udzielana przez Sprzedawcę w takiej formie, w jakiej została ona złożona Sprzedawcy, przy czym jeżeli została ona złożona bezpośrednio w siedzibie Sprzedawcy – odpowiedź udzielana jest przez Sprzedawcę na podany przez Klienta w reklamacji adres e-mail lub adres korespondencyjny.
- Produkty odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres podany w § 3 niniejszego Regulaminu.
§13
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach, oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
- Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
a) Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z umowy zawartej ze Sprzedawcą.
b) Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
c) Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
§14
Ochrona danych osobowych
W związku z przetwarzaniem danych osobowych pozyskanych od ich dysponenta (osoby, której dane dotyczą) – a to za pośrednictwem Formularza zamówienia, usługi Konto lub formularza kontaktowego umiejscowionego w Witrynie oraz podczas dalszego kontaktu z Użytkownikiem na skutek złożonego przez Użytkownika Zamówienia, korzystania z usługi Konto lub z usługi kontakt Sprzedawca, celem wypełnienia obowiązku informacyjnego, niniejszym wskazuje, co następuje.
- Skorzystanie z Formularza Zamówienia, usługi Konto oraz usługi kontakt będzie wiązało się z pozyskaniem danych osobowych. Z usług: Formularz Zamówienia, Konto oraz kontakt mogą skorzystać osoby, które ukończyły 18 rok życia.
- Administratorem danych osobowych (zwanym dalej w niniejszym paragrafie Regulaminu Administratorem) jest Georg Smuda prowadzący działalność gospodarczą Georg Smuda Smuda Consulting z siedzibą w Opolu, przy ulicy Reymonta 5 (NIP 9910045412, REGON 160072455);
- Telefon kontaktowy do Administratora: +48 77 887 33 33, adres poczty elektronicznej, za pośrednictwem której można skontaktować się z Administratorem: kontakt@sankt-urban.pl
Cele i podstawy przetwarzania danych osobowych: - Przetwarzanie danych odbywa się w następujących calach i na następujących podstawach:
a) w celu zawarcia i wykonania umowy świadczenia usług drogą elektroniczną (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
b) w celu zawarcia, wykonania i rozliczenia Umowy Sprzedaży (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. b RODO), c) przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. c RODO) – obowiązek ten wynika z przepisów prawa podatkowego i związany jest z rozliczeniem z tytułu danin publicznych;
d) w celach dowodowych dla zabezpieczenia dokumentacji i informacji na wypadek uzasadnionej potrzeby wykazania faktów, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
e) w celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
f) w celu oferowania produktów i usług Administratora oraz przesyłania informacji handlowych (marketing bezpośredni), co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
g) w celu przesyłania informacji handlowej na podstawie udzielonej zgodnie z Ustawą lub zgodnie z ustawą z dnia 16.07.2004 roku – prawo telekomunikacyjne (tj. Dz. U. z 2024 roku, poz. 34) przez osobę, której dane dotyczą, zgody na przesyłanie informacji o charakterze marketingowym (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
Okres przez który dane będą przechowywane: - Dane osobowe Użytkownika:
a) pozyskane w celu zawarcia i wykonania umowy świadczenia usług drogą elektroniczną– Administrator przetwarza przez okres realizacji umowy świadczenia usług elektroniczną aż do końca trwania tej umowy – chyba że dane te przetwarzane są jednocześnie na innych wymienionych w pkt 4 powyżej podstawach (wówczas Administrator przetwarza je przez okres właściwy dla tej innej podstawy przetwarzania),
b) pozyskane w celu zawarcia, wykonania i rozliczenia Umowy Sprzedaży – Administrator przetwarza przez okres realizacji Umowy Sprzedaży oraz do końca okresu przedawnienia roszczeń, które mogą potencjalnie wyniknąć z danej Umowy Sprzedaży lub do końca okresu przedawnienia należności publicznoprawnych – w zależności od tego, który z tych okresów jest dłuższy, a jeżeli Umowa Sprzedaży nie została zawarta – przez okres ……… od chwili, w której po raz ostatni Użytkownik, którego dane dotyczą, miał kontakt z Administratorem w sprawie zawarcia tej Umowy Sprzedaży;
c) przetwarzane w celu marketingu bezpośredniego są przetwarzane do momentu, w którym osoba, której dane dotyczą:
– zgłosi sprzeciw wobec przetwarzania jej danych osobowych w celu marketingu bezpośredniego,
– cofnie zgodę na przesyłanie informacji o charakterze marketingowym – jeżeli przetwarzanie danych w celu marketingowym odbywało się na podstawie udzielonej Administratorowi zgody przez osobę, której dane dotyczą.
Odbiorcy danych: - Dane osobowe, w czasie i zakresie niezbędnym w związku z celem przetwarzania danych mogą być przekazane odbiorcom:
a) podmiotowi świadczącemu na rzecz Administratora usługi z zakresu dostarczania usług internetowych – serwer,
b) podmiotowi świadczącemu na rzecz Administratora usługi księgowe,
c) podmiotowi świadczącemu na rzecz Administratora usługi prawnicze,
d)podmiotowi świadczącemu na rzecz Administratora usługi pocztowe,
e) podmiotowi świadczącemu na rzecz Klienta usługi kurierskie (dostawa Produktów),
f) podmiotowi obsługującemu płatności za Produkt.
Przekazywanie danych poza EOG: - Dane osobowe nie są przekazywane do Państwa trzeciego (Administrator zwraca jednak uwagę na korzystanie z Google Analitycs, o czym mowa w rozdziale 7 Polityki prywatności).
Informacja o dobrowolności podania danych: - Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do – odpowiednio:
a)zawarcia i wykonania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną,
b) zawarcia, wykonania i rozliczenia Umowy Sprzedaży,
c) przesłania za pośrednictwem telekomunikacyjnych urządzeń końcowych informacji o charakterze marketingowym – na wyraźną prośbę osoby, której dane dotyczą.
Prawa osoby, której dane dotyczą: - Osoba, której dane dotyczą, ma prawo:
a) żądać od Administratora dostępu do danych osobowych: może zwrócić się do Administratora o wskazanie, czy Administrator przetwarza jej dane, jakie to dane, jakie są cele przetwarzania, komu dane mogą być przekazywane a także jakie środki ochrony danych osobowych jej przysługują;
b) żądać ich sprostowania: może zwrócić się do Administratora wskazując, że dane są błędne lub nieaktualne lub niekompletne;
c) żądać ich usunięcia – może zwrócić się do Administratora o usunięcie danych, w szczególności jeżeli: dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane, osoba, które dane dotyczą cofnęła zgodę, nie ma zaś żadnej innej podstawy przetwarzania, osoba, której dane dotyczą zgłosi sprzeciw, dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem;
d) żądać ograniczenia przetwarzania – może zwrócić się do Administratora w szczególności, jeżeli: kwestionuje prawidłowość danych (na okres pozwalający sprawdzić prawidłowość), przetwarzanie jest niezgodne z prawem, ale osoba, której dane dotyczą nie żąda ich usunięcia, Administrator nie potrzebuje już przetwarzać danych, ale są one potrzebne osobie, której dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub ochrony roszczeń, został wniesiony sprzeciw;
e) do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania – zażądania od Administratora zaprzestania przetwarzania danych osobowych przetwarzanych wyłącznie na podstawie wskazanej powyżej w punkcie 4 pod lit. d., e., lub f.;
f) do przenoszenia danych – zażądania od Administratora przekazania w powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego swoich danych.
W celu skorzystania z powyższych praw należy skontaktować się z Administratorem. Dane kontaktowe wskazane są wyżej.
Użytkownik ma również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego: Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2 00-193 Warszawa – w każdym przypadku, w którym sądzi, że dane osobowe są przetwarzane przez Administratora z naruszeniem RODO.
Osoba, której dane dotyczą ma prawo cofnąć zgodę na przetwarzanie danych osobowych (jeżeli przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie takiej zgody) w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Informacja dotycząca profilowania: - Dane osobowe będą wykorzystywane do procesów zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
- Informacje w zakresie tzw. plików Cookies znajdują się w Polityce prywatności.
§15
Postanowienia końcowe
- Witryna w miarę możliwości działa nieprzerwanie, jednak Sprzedawca zastrzega, że nie jest wykluczonym tymczasowe zawieszenie dostępności Witryny, w szczególności na wypadek zaistnienia siły wyższej, awarii, konieczności przeprowadzenia serwisowania sprzętu, napraw lub konserwacji oraz innych zaplanowanych lub nieoczekiwanych zdarzeń niosących ze sobą konieczność zawieszenia działania Witryny. Sprzedawca zastrzega możliwość zaprzestania działania Witryny z jakiejkolwiek przyczyny, przy czym zaprzestanie działania Witryny pozostaje bez wpływu na wcześniej zamówione przez Użytkownika usługi.
- Poprzez korzystanie z Witryny Użytkownik nie nabywa żadnych praw do Witryny (ani do żadnej Jej części).
- Użytkownik zobowiązuje się do korzystania z Witryny zgodnie z powszechnie obowiązującymi w Polsce przepisami prawa, normami społecznymi i obyczajowymi, postanowieniami Regulaminu oraz zasadami współżycia społecznego, a w szczególności do działania w sposób nienaruszający praw innych Użytkowników oraz osób trzecich; niepodejmowania działań, które mogłyby w jakikolwiek sposób pośrednio lub bezpośrednio utrudnić lub uniemożliwić funkcjonowanie Witryny; niedostarczania treści o charakterze bezprawnym.
- Sprzedawca zapewnia Użytkownikowi dostęp do aktualnej informacji o:
a) szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem z usługi świadczonej drogą elektroniczną,
b) funkcji i celu oprogramowania lub danych niebędących składnikiem treści usługi, wprowadzanych przez Administratora do systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Użytkownik. - Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu, w tym przez wzgląd na zaistnienie ważnych przyczyn, to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i sposobów świadczenia usług lub realizacji umów – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. Zmiana niniejszego Regulaminu w zakresie informacji wymienionych w art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 30.05.2014 roku o prawach konsumenta stanowiących integralną część umów zawartych przez Sprzedawcę z Klientami będącymi Konsumentami następuje w drodze porozumienia stron tych umów. Pozostali Użytkownicy zostaną poinformowani o zmianie niniejszego Regulaminu w drodze zamieszczenia stosownej informacji w Witrynie, a wówczas zmiany niniejszego Regulaminu wchodzą w życie z dniem zamieszczenia ich w Witrynie. Użytkowanie Witryny po zmianie Regulaminu wiąże się z akceptacją i przyjęciem przez Użytkownika do stosowania zmienionego Regulaminu. Zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmian niniejszego Regulaminu będą realizowane na podstawie postanowień Regulaminu w brzmieniu sprzed dokonanych zmian.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta.
- Niniejszy Regulamin w treści jak powyżej obowiązuje od dnia 24.04.2024